Jako definicję mikrosamochodów przyjmuje się, że są to niewielkie pojazdy o wadze nieprzekraczającej 550kg i mocy do 20KM. W praktyce najwięcej produkuje się pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi (diesel) o pojemności 50cm3 i 505 cm3 oraz czasem z silnikami elektrycznymi.
Pierwsze tego typu pojazdy Ligier stworzyło w 1980 roku, wykorzystując nadwozie od ciągników siodłowych i montując odpowiednie zawieszenie oraz silnik. Początkowo auta te były bardzo prymitywne.
W krótkim czasie nastąpiła popularyzacją tych pojazdów. Możliwość jazdy bez prawa jazdy i niewielkie wymiary pojazdy czyniły z niego nowość i wypełniały niszę w rynku. Ligier stopniowo udoskonalał swoje auta, coraz poważniej traktując ten segment rynku.
Prawdziwy przełom nastąpił w 2010 roku, kiedy to wprowadzono technologię IXO – a wraz z nią innowacyjne modele IXO Line.
Najnowszym osiągnięciem technologicznym było wprowadzenie silników diesla z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa, który specjalnie i wyłącznie dla Ligier produkuje włoski producent Lombardini.
W 2010 Ligier przejęło firmę Microcar i tym stało się największym producentem mikrosamochodów na świecie (ok. 40% rynku).